søndag 25. april 2010

Ovnstekt kylling i Mascarponesaus

Dette er en fristende kyllingrett jeg fant på Trines mektige matblogg, et sted jeg stadig er innom og blir svært inspirert.  Vi var mange til bords på lørdag kveld og dette er en rett som fint passer til 10-12 stykker.



Du trenger:
2,4 kg kyllingfileter
10 sjalottløk
1,5 kinesisk hvitløk
4 bokser hermetiske cherrytomater
500 gram mascarponeost
1 potte basilikum, spar litt til pynt
salt og pepper

Dette gjør du:
Finnhakk sjalottløk og hvitløk og stek det på svak varme til de er myke.  Tilsett tomatene og la det småkoke i 10-15 minutter.  På slutten av kokinga har du også oppi mascarponeosten og halvparten av basilikumen.  I mens dette koker deler du kyllingfiletene i to, har på litt salt og pepper og bruner de i panna og legger de til side.  Hell så tomatsausen i ei stor langpanne og legg kyllingen oppi.  Stekes i ca 30 minutter.  Pynt med basilikum rett før servering, det glemte jeg, men den blir så mye penerere av det også. :-)  Jeg serverte den med mandelpoteter og en grønn salat og både store og små var fornøyde.

3 kommentarer:

  1. Åhh, dette hørtes virkelig godt ut:) Dette måå jeg prøve ut:)
    Hvordan får du forresten til den you might also like? syntes de er såå kjekke:)

    SvarSlett
  2. Hei Swimzy.
    Du finner det på LinhWithin, http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget :-)

    SvarSlett
  3. takk for svaret:)
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails