tirsdag 13. april 2010

Kylling med cashewnøtter og koriander

Dette er en Thailandskinspirert kyllingrett funnet i boka Leve Livet av Gøril Wiker.  Rask og lage og smaker godt.



Dette trenger du:
400 gram kyllingfilet
3 fedd hvitløk, finhakket
1 ts hakket fersk ingefær
1 løk skåret i båter
5-6 vårløk
1 ts sambal oelek eller en hakket chili
1 dl tomatketchup
3 ss fiskesaus
1 ss sukker
100 gram usaltede cashewnøtter
olje til steking

Jeg la til koriander til pynting.

Rist nøttene i litt olje i pannen til de er gyldne.  Varm olje i en wok eller stekepanne og stek løk, ingefær og hvitløk mykt.  Skjær kyllingen i gaffelstore biter og stek sammen med løken i fem minutter. Skjær vårløken i fingerlange stykker og tilsett den sammen med ketchup, chili og fiskesaus.  Smak til med sukker.  Cashewnøttene og korianderen strør du over like før servering.  Serveres med ris.





3 kommentarer:

  1. Hei Kjersti,
    Så tilfeldigvis en link på Trines mektige matblogg hit, og tenkte jeg skulle kikke innom. Her var det jo masse snadder! Legger meg til som følger, jeg :)

    SvarSlett
  2. Dette såg utruleg godt ut, Kjersti:0)

    SvarSlett
  3. Denne var kjempegod! Brukte litt mer sambal oelek, da jeg liker det hot.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails