mandag 15. februar 2010

Pavens pasta

Dette er en pastamiddag vi stadig vender tilbake til, både til hverdags og fest.  Den er rask å lage og gir mange hyggelig kommentarer.  Det var min kjære som laget denne også de første gangene, men nå har jeg blitt en "racer" til å lage den og slipper å spørre hver gang om det er rosmarin eller timian som skal brukes...

1. Bland 2 egg og 2 dl finrevet parmasan i en bolle og la stå på benken.

2. Kok pastaen. (jeg bruker 500 gram Tagiatelle til 4 normale eller 3 sultne...)

3. Stek terninger av 300 gram Pepperonipølse, chorizo eller lignende i smør/olje sammen med   timiankrydder strødd over (ca 4 ts) i panna.

4. Forvarm en serveringsbolle og hell oppi egg-/osteblandingen og pølsebitene, hell vannet av pastaen og ha pastaen oppi serveringsbollen og bland alt godt og server.  Gjerne med salat ved siden av og god rødvin hvis det passer.

1 kommentar:

  1. Dette så raskt og godt ut. Jeg var lenge lei av chorizo, før jeg fant ut det er mye bedre skikkelig godt stekt som et slags alternativ til bacon, enn å spise "naturell".

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails