tirsdag 15. mars 2011

Kyllingfilet med kremet spinat og steinsopp-risotto

Dette er en rask og enkel middagsrett som passer både for store og små.  Godt var det også!



Dette trenger du:
4 kyllingfileter
timian
2 vanlige løk
2 sjalottløk
2 fedd hvitløk
1,5 dl matfløte
1 pose frosne spinatputer

1 ferdigpose risotto med steinsopp (jeg brukte den fra superbra.no)
ca 1 dl finrevet parmesan

tomater

Dette gjør du:
Kutt opp løken og surr den blank, ha deretter oppi fløten og spinatputene og la det småkoke i seks minutter. Smak til med salt og pepper.

Krydre kyllingfiletene med timian og brun de på begge sider før du gjennomsteker de på middels sterk varme i 5 minutter ca.

Risottoen lager du etter anvisning på pakken.  Risen røres ut med olje, så har du oppi kokende vann og til slutt parmesan.

Pynt fatet med tomater og nyt.

6 kommentarer:

  1. God morgen Kjersti.
    Dette så godt ut og inneholder mange sunne og gode elementer ser jeg. Kopierer den over i listen min og skal definitivt prøves. Takk som deler!
    Klem

    SvarSlett
  2. Prøvde ut dette igår! Ikke "raskt og enkelt" i min verden, spesielt siden risottoen måtte lages fra scratch grunnet magert utvalg i nærbutikken. Ble god og svett av den prosessen :-) Men godt fornøyd og kremet spinat var flott og godt!

    SvarSlett
  3. Dette ser utrolig godt ut! ;)

    SvarSlett
  4. @Anne-Signe: Takker!! Beklager dette tok litt lenger tid enn det du hadde beregnet. Jeg tok den raske risottovarianten med superbra.no. Du er flink da!

    @Trine: Takk for kommentar! Spesielt hyggelig fra en matguru som deg! :-)

    SvarSlett
  5. Ikke noe å beklage da Kjersti! Gøy å lære noe nytt - er så fornøyd når jeg har lagd ordentlig middag for en gangs skyld, vet du :-)

    SvarSlett
  6. Denne hørtes spennende ut. :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails