torsdag 17. mars 2011

Lunchsalat med kylling og parmesan + Pers rosiner

Dette er den raskteste, beste og sikkert en av de sunneste salatene jeg pleier å lage når det bare er meg som skal ha lunch.  Lille Per synes ikke den er så god enda, så jeg får alt.  Han vil gjerne ha kjøttboller og ost først og deretter rosiner... :-)


Dette trenger du:
Crispisalat til å dekke tallerkenen
1 avokado
Passe mye kylling så det blir godt
8 små tomater
grovrevet parmesan
ristede pinjekjerner på toppen
cremet balsamico
god olivenolje

Dette gjør du:
Spre alt utover fatet så det blir pent og ringle balsamico og olje over.

Nyt!!




5 kommentarer:

  1. Både ser og høres deilig ut! Jeg er veldig glad i salater og spiser så og si alt. Ikke alltid jeg lager like sunde salater, og da tenker jeg spesielt på pastasalater som jo er sååå gode..
    Men jeg holder med minstemann, rosiner er også bare kjempe godt!!:)
    Ha en finfin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  2. Synes det er spennende å følge med på bloggen din Kjersti, blir inspirert. Nå sitter jeg her i Kambodsja å tenker på alt jeg skal lage når jeg kommer hjem. Håper alt er bra hjemme? Så stor Per har blitt da :)

    SvarSlett
  3. Den lunsjen er virkelig litt mer fancy enn mine to brødskiver... Tror det eneste jeg kan skryte av er at brødet er hjemmebakt :)

    Men siden du er så inspirerende å følge i matveien så får du en award fra meg. Ligger inne på bloggen min :)

    SvarSlett
  4. Det ser ut som denne retten er fri fra sukker og karbohydrater (og kan brukes i en ketolyse-diett). Stemmer det?

    SvarSlett
  5. Hei Anonym og beklager sent svar.

    Jeg vet ikke hva en ketolyse diett er, men sukker er det i hvertfall ikke tilsatt her. :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails