tirsdag 24. november 2009

Da er vi i gang med "en bedre kokk på nett"



Hei.

Etter å ha sett den fantastiske filmen Julie & Julia i dag den 23.11.09 har jeg bestemt meg for å slå to fluer i en smekk. Jeg skal lære meg å blogge samtidig som jeg blir en bedre kokk. Det siste er det viktigste. Jeg kommer ikke til å bruke kokeboka til Julia Child "å mestre den franske kokekunst", men derimot "Stiansen til hverdags" som er mer i min gate. Og da er vi i gang.

Her ser dere hvordan jeg ble inspirert..., så får vi se hvor mange retter det blir på meg. Har ikke sjekket antallet i boka, men kommer tilbake til det.

Da Julie Powell nærmet seg 30-årsdagen, var hun nedtrykt og motløs. På leting etter en retning, eller i det minste en distraksjon, siktet hun mot et nytt mål: Å kunne lage alle rettene i de 524 oppskriftene i kokeboken "Å mestre den franske kokekunst". Hun ville gjøre det i løpet av 365 dager mens hun blogget om sine erfaringer til et stadig økende antall lesere på nettet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails