søndag 6. desember 2009

139 retter igjen, her kommer fredagskosen!


Hvis du virkelig vil ha en hyggelig kveld med din kjære og et godt måltid så prøv denne Sandwichen med stekt kylling, rucola og en nydelig hvitløksdressing. Ha olivenolje og mye hvitløksfedd i stekepanna og brun kyllingfiletene. Stek de deretter videre i oven på 180 grader i 8 minutter. Stek så brødskivene (jeg brukte landbrød) i den oljen som er igjen, hvitløkene er der bare for å sette smak. Hvitløksdressingen lages av 3 ss majones, 3 ss rømme, 1 fedd hvitløk (finhakket), 1 ts sukker, 1 ts hvitvinseddik og litt salt og pepper. Alt dette blandes.

Så begynner monteringen av det deilige smørbrødet. Start med en brødskive, legg på tomater, kyllingfilet i skiver, tynnes skiver av parmesan ig dryss på rucola. Hell så over den gode dressingen og start med en ny skive og gjøre det samme igjen. Legg til slutt en skive på toppen. Jeg puttet også inn noen skiver med avokado og det ble kjempegodt!

Jeg fikk mye skryt for denne! Dressingen er også kjempegod å dyppe focaccia i, prøvde det i gårkveld da jeg laget en ny porsjon til årets Julejentebord som ble et fantastisk hyggelig selskap. Jeg er jammen heldig som kjenner så mange morsomme damer!

2 kommentarer:

  1. Dressingen smakte fortreffelig! Og du er en solstråle som er kjempeflink til å samle gode venninner til fest... Gleder meg til å følge bloggen din, og prøve noen av rettene..

    SvarSlett
  2. Det var veldig hyggelig sagt! Det var en fantastisk kveld på alle måter. :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails